[nggallery id=15]
Szakmai beszámoló
Program neve: |
Nyelvi vetélkedő |
Helyszín: | Fekete Borbála Általános Iskola Irinyi Károly Általános Iskolája
4124 Esztár, Petőfi u. 4/b. |
Időpont: | 2015. 09.10
|
A foglalkozás időtartama: | 8 óra időtartam
8:00 – 16:00 |
Megvalósító pedagógus neve: |
Szécsi Attila |
2015 09.10-én 8 óra időtartamban angol nyelvi vetélkedő lebonyolítása történt 30 bevont tanulóval, akik a 6.b és a 8.b osztályból vettek részt. A verseny kezdéseként tájékoztatót kaptak a gyerekek, majd 5 csoport került kialakításra. Első feladatként csapatnevet kellett kitalálniuk, természetesen angol nyelven. Ezután kezdődött a vetélkedő, ahol a feladatok nagy része az ételek, ételkészítés téma köré épült, illetve egy jellegzetes angolszász ünnep, a Halloween, valamint az őszi évszak lett feldolgozva.
A fordulók nagyon változatos, ötletes feladatokból álltak, melyek a tanulók érdeklődését, munkakedvét végig fenntartották. A sokszínűségre bizonyíték, hogy volt szókereső, amelyben zöldségek, gyümölcsök, ételek nevét kellett megtalálni, majd táblázatba foglalni. Kézügyességet is igényelt az ételek összeállítását bemutató plakát, amelyet ragasztási technikával készítettek el, majd csoportonként egy tanuló prezentáció formájában angol nyelven bemutatta az közös munkát. Az egészséges életmódhoz kapcsolódott az ételpiramist bemutató feladat, amelyben a “klassikus” piramisforma adta ki jó megoldásként az ajánlott, egészséges ételeket, élelmiszereket. A gyerekek nagy örömmel “sütöttek” süteményt. Először angolul felolvasásra került egy sütemény recept és hallás utáni értés közben a csoportok tagjai felragasztották egy kartonlapra a sütemény készítésének folyamatát bemutató színes képeket.
Az őszi Halloween ünnepkörhöz kapcsolódva a tanulók először szókereső feladatot oldottak meg, majd színes papír felhasználásával minden gyerek egy “Halloween -tököt” készített. Ezt egészítette ki az őszhöz köthető képek és fogalmak párosításából álló feladat. A nap végén a gyerekek nagy izgalommal várták az eredményhirdetést, ahol gyűjtött pontjaik alapján alakult ki a végső sorrend. A felsoroltakból látszik, hogy a feladatok megoldásához szükséges volt a tanulók előzetes angoltudása, megfigyelőképessége, hallás utáni értése, illetve kreativitása
A feladatokat összeállító kolléga alapos szakmai felkészültséggel, a gyermekek érdeklődését, figyelmét felkeltő feladatokkal jól motiválta az angol nyelv megszerettetésére a nap folyamán a tanulókat.
Az angol nyelvi vetélkedő lebonyolításában örömmel vettem részt, a megvalósítás folyamán saját munkámban is felhasználható hasznos ismeretekre tettem szert.