TESZEK – Notebook igénylés

Az RRF-1.2.1-2021-2021-00001 azonosító számú „Digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeinek biztosítása a tanulók és a pedagógusok számára” című projektről és a KRÉTA TESZEK Modul használatával kapcsolatban a KRÉTA Tudásbázis felületén tájékozódhatnak.

Amennyiben részt kívánnak venni a projektben, a notebook használatba vételéhez szükséges a KRÉTA Tudásbázisban leírtak alapján elvégezni az eszközigénylési regisztrációt a KRÉTA felületén. A regisztrációs  felület kizárólag a jogosult felhasználóknak jelenik meg.

Kérjük, a személyi igazolványon szereplő pontos adatokat adjanak meg (ha van, akkor mindkét utónév, stb.), és kitöltés után ellenőrizzék le az adatokat!

Meghatalmazás nélkül csak a KRÉTA rendszerben az igényt regisztráló személy veheti át a laptopot!

Aki a korában meghirdetett időpontok egyikén sem tudta átvenni a laptopot, vagy azóta regisztrált, kérjük egyeztessen időpontot a teszek@irinyikarolyiskola.hu címen, amennyiben megadja telefonszámát, visszahívjuk.

Gépet csak előre egyeztetett időpontban hozzanak vissza (teszek@irinyikarolyiskola.hu).

Meghibásodás, garanciális ügyintézés és az ÁSZF-ben foglalt tájékoztatási kötelezettségek bejelentésére szintén használják a teszek@irinyikarolyiskola.hu címet.

Ha egy tanuló iskolát vált mi a teendő az eszközzel? 

Ha egy tanuló iskolát vált, de az új intézmények a fenntartója ugyanaz marad, akkor maradhat nála az eszköze. Ha olyan intézménybe megy át amelynek más fenntartója van, le kell adnia az eszközt. Az új fenntartó intézményében – ha rendelkezésre áll – akkor kaphat eszközt. 

Minden jelenlegi, általunk is ismert információ a KRÉTA Tudásbázisban elérhető, illetve eszközigényléskor letölthető az ÁSZF. Kérjük, hogy a regisztrációs folyamat lezárása előtt az ÁSZF-et alaposan olvassák át! A Tudásbázisban elérhető „Gyakran Ismételt Kérdések – Szülőknek” oldalt is látogassák meg!

Az eszköz paraméterei: HP Pro x360 Fortis 11 Inch G11,Intel® N100 processzor (Intel® Turbo Boost technológiával akár 3,4 GHz, 6 MB L3 gyorsítótár, 4 mag, 4 szál), 128 GB SSD, 4 GB DDR4 3200Mhz, egér és laptoptáska is jár hozzá. Elvitelkor a notebookot dobozában kapják meg, az egérrel, a táska külön átlátszó fóliában található. Kérjük, csak az vegye át az eszközt, aki el is tudja vinni dobozával és minden tartozékával együtt.

Aki személyesen nem tud megjelenni, meghatalmazott segítségével is átveheti a laptopot, ebben az esetben kérem töltsenek ki egy meghatalmazást (amennyiben nem az igényt regisztráló gondviselő, hanem a másik törvényes gondviselő venné át, abban az esetben is kell meghatalmazás).

Meghatalmazás letöltése

Meghatalmazás nélkül csak a KRÉTA rendszerben regisztrált személy veheti át a laptopot! Nyomatékosan kérjük Önöket, hogy a bővebb információk tekintetében olvassák el az igényléskor letölthető ÁSZF-et, és a KRÉTA Tudásbázisban leírtakat, hogy ne feleslegesen fáradjanak be intézményünkbe! Ezek a dokumentumok és leírások az igénylés pillanatától a használati feltételeket és kötelezettségeket is szabályozzák, így ismeretük fontos a vitás esetek elkerüléséhez és rendezéséhez. Továbbá, ahogy arra az ÁSZF is felhívja a figyelmet: „A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a Ptk. rendelkezései, valamint a vonatkozó jogszabályok az irányadóak.”

Amennyiben kérdés merülne fel, írjanak a teszek@irinyikarolyiskola.hu e-mail címre.

A laptop első indítása/beüzemelése, Office regisztráció

Kiadáskor csak az eszköz épségét/működőképességét ellenőrizzük, a Windows első indításának elvégzése, azaz személyre szabása, már az igénylő feladata, mely folyamatot az ÁSZF tartalmazza.

A „Notebook üzembehelyezési útmutató” (ÁSZF végén) 8. pontjába illesztett képernyőkép akkor jelenik meg, ha előtte nem a személyes, hanem a szervezeti használatot választotta. Ez a korábbi menü pont lehetőséget ad Microsoft fiók (csak akkor használja, ha folyamatosan szinkronizálni szeretné adatait más eszközével) általi belépéshez.

A második lehetőség helyi fiók létrehozásához válaszuk “Beállítás munkahelyi vagy iskolai használtra” opciót. A következő felületen “Bejelentkezési beállítások” és végül “Tartományhoz való csatlakozás”

A Windows 11 mellett a gépen az Office programcsomagot telepítették előre, melyet aktiválni kell, ezt a folyamatot egyszer kell elvégezni:

  • Aki korábban igényelt a tisztaszoftveren keresztül sulid.hu regisztrációt, és jelenleg is tudja használni, azzal a felhasználóval is aktiválható.
  • Akinek nincs korábbi licence, a tisztaszoftver.hu oldalon az Igénylés menüpontban a Személyes majd KRÉTA panelekre kattintva a Bejelentkezés majd Bejelentkezés Krétával lehetőségre kell kattintania, be kell jelentkezni a KRÉTA belépési adatokkal, az iskolát is ki kell választani. Ezután meg kell adni egy saját e-mail címet, melyre a rendszer kiküldi a regisztráció folytatásához szükséges linket. Ezen a linken egy Tisztaszoftver regisztrációhoz jut. Regisztrálás után van lehetőség Office licenc igénylésre. Általában az xxxxxxxxxxxxxxxxxxx@m365.edu.hu azonosító azonnal meg is jelenik a képernyőn, de a rendszer elküldi e-mailben is (a ).

Mindkét esetben bármelyik Office program (pl.: Word) elindítása után lesz lehetőség a bejelentkezésre. Ha már a program bejelentkezett egy fiókba, ami nem aktiválta az Office terméket, akkor a programon belül elérhető fiókváltással (pl. a jobb oldalon felül a fióknévre kattintva lehet másik fiókkal való bejelentkezés folyamatát elérni) lehet beírni az új azonosítót. A sulid.hu esetén még egy jelszót kér. A KRÉTA regisztráció esetén meg kell adni a kapott xxxxxxxxx@m365.edu.hu azonosítót, majd a KRÉTA azonosítást választani. A KRÉTA felhasználónév és jelszó után ki kell választani az “Irinyi Károly Általános Iskola – Általános iskola (klik031138008 – 031138)” intézményi menüben. Ezután az aktiválás megtörténik.

KIFÜ tájékoztató a korábban igényelt licencekkel kapcsolatban (tisztaszoftver.hu/hirek):

Tisztelt Ügyfeleink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy a Tisztaszoftver programban biztosított egyes Microsoft szoftver licencek 2022. február 28-án lejárnak, ezért szükséges megújítani azokat.

Azon jogosult intézmények alkalmazottainak és diákjainak, akik 2021 év folyamán a megújult tisztaszoftver.hu oldalon, illetve a KIFÜ szolgáltatás kezelési oldalán (services.kifu.hu) keresztül igényelték a Microsoft szoftvereket és licenceket, jelenleg nincs teendőjük.

Azon pedagógusoknak és rendszergazdáknak, akik a tisztaszoftver.hu-ról 2021. november 30. előtt letölthető formanyomtatványok (S1) beküldésével igényeltek szoftvereket és licenceket, amelyeket a Dashboard felületen biztosítottunk, szükséges 2022. március 1-től a tisztaszoftver.hu-n keresztül az igénylésüket megújítani.

Az intézményi igénylések érvényességi ideje minden esetben adott év március elsejétől a következő év február végéig tart, függetlenül attól, hogy milyen módon történt az igénylés, így 2022. március elsejétől ezek megújítására is szükség van.

A 2021. december 1. előtt letöltött igénylőlapokat 2022. január 1-től nem áll módunkban elfogadni, ezért kérjük, hogy a tájékoztatók elolvasása után, végezzék el az igénylést.

Kérdésük esetén forduljanak ügyfélszolgálatunkhoz az ugyfelszolgalat@kifu.hu e-mail címen.

Tisztelettel:
KIFÜ ügyfélszolgálat.